Filmcafé – Editie Maart

Bij het Filmcafé staat cultuurhistoricus en filmdocent Constant Hoogenbosch garant voor een gezellige, leuke en leerzame filmmiddag vol bijzondere momenten uit bekende en minder bekende films. Filmeducatie met een knipoog onder het genot van een hapje en drankje, want de bar is open vanaf 14.30 uur.

Hoogenbosch duikt ook dit seizoen in interessante wetenswaardigheden, anekdotes en boeiende achtergronden uit de filmwereld. In ongedwongen sfeer biedt Film Café iedere maand een nieuw en vooral dynamisch programma van hoogtepunten, mijlpalen, rariteiten en opzienbarende gebeurtenissen uit meer dan honderd jaar film, waarbij ook actuele thema’s en ontwikkelingen niet worden vergeten.

Zo staat Hoogenbosch zaterdag 1 maart o.a. stil bij de Oscarnominatie voor The Wild Robot en blikt terug op The Iron Giant uit 1999,  het 45-jarig jubileum van Flash Gordon met de muziek van Queen en gaat 110 jaar terug in de tijd voor Alice in Wonderland…

Bij het Filmcafé staat cultuurhistoricus en filmdocent Constant Hoogenbosch garant voor een gezellige, leuke en leerzame filmmiddag vol bijzondere momenten uit bekende en minder bekende films. Filmeducatie met een knipoog onder het genot van een hapje en drankje, want de bar is open vanaf 14.30 uur.

Hoogenbosch duikt ook dit seizoen in interessante wetenswaardigheden, anekdotes en boeiende achtergronden uit de filmwereld. In ongedwongen sfeer biedt Film Café iedere maand een nieuw en vooral dynamisch programma van hoogtepunten, mijlpalen, rariteiten en opzienbarende gebeurtenissen uit meer dan honderd jaar film, waarbij ook actuele thema’s en ontwikkelingen niet worden vergeten.

Zo staat Hoogenbosch zaterdag 1 maart o.a. stil bij de Oscarnominatie voor The Wild Robot en blikt terug op The Iron Giant uit 1999,  het 45-jarig jubileum van Flash Gordon met de muziek van Queen en gaat 110 jaar terug in de tijd voor Alice in Wonderland. Verder kijkt hij naar de TV adaptatie van Dune nu Dune Part Two in de Oscarrace zit, gaat hij terug naar 1982 toen The Young Ones met hun anarchistische humor ook op de Nederlandse televisie te zien waren, bespreekt hij de bijzondere documentaire In The Missing Picture uit 2013 van Rithy Panh en blikt terug naar de volledig in kleur geschoten, maar wel fors geflopte musicalfilm King of Jazz uit 1930. Het is slechts een tip van de sluier, want er zit nog veel meer in het filmvat.

Foto door Paul Rapp

Openingstijden

  • Zaterdag 1 maart 2025 15.00 - 17.00 uur

Hier vind je ons